מה זה בוט ?

בוט זאת תוכנה שמדמה התנהגות אנושית (בניגוד ל AI שזה אינטליגנציה מלאכותית בה התוכנה לומדת)

תוכנת הבוט יודעת "ללחוץ"  על כפתורים באתרים, לעשות לייקים ברשתות חברתיות, לפרסם פוסטים וכד'

תוכנת הבוט הכי מוכרת לנו היא ה צ'אט בוט,

חברות שנותנות "כאילו מענה" לגולשים בזמן אמת,  התוכנה מאתרת מילות מפתח בשאלת הגולש ומציגה מספר תשובות שהוכנו מראש למילות המפתח ובצורה הזאת מצמצת לתשובה אחת, או (אם עדיין לא קיבל תשובה שהוא מרוצה ממנה) עונה לגולש, שנציג אנושי יצור עימו קשר

רוב דפי ה"עזרהhelp/" באתרים הגדולים הם בכלל בוטים

תוכנת בוט פופולרית נוספת היא בוט למסחר בורסאי בהם הגולש ששוכר/קונה את הבוט, מסמן מספר מניות, גבולות קניה ומכירה ופרמטרים נוספים (תלוי בתחכום של הבוט) והבוט מבצע עבורו את הקניה ומכירה של ניירות ערך, המשקיע אפילו לא צריך לשבת מול המסך

בצורה כזאת הבוט מבצע עבודה סיזיפית שגרתית, 24 שעות ביממה בלי התערבות של המשקיע

במידה והבוט מספיק טוב, ניתן להרוויח הרבה כסף בצורה כזאת (כיום ניתן לשכור בוטים כאלו בטווח מחירים של 30-1500$ לחודש, תלוי במידת תחכום הבוט)

מה זה SEO

 SEO – Search engine optimization " אופטימיזציה למנוע חיפוש"

​העכביש של גוגל אוהב שאתרים בנויים בצורה מסוימת, שתואמת את מנגנון החיפוש שלו ועפ"י ההתאמה של האתר לדרישות של גוגל, גוגל מעניק לאתר ציון  וכאשר העכביש של גוגל מבצע חיפוש הוא מתחשב בציון ה SEO של האתר ומשקלל אותו כחלק מהמיקום בתוצאות החיפוש,

​לכן, ככל שהציון יותר גבוה, יותר קל לקדם אתר

​המתכנת שבונה את האתר אחראי בעצם לציון ה SEO שלו, הוא אמור להכניס: תגיות, ביטויי חיפוש, תכנים וכד' על מנת שהאתר יקבל ציון SEO  גבוה.

אנחנו לא עושים SEO

​במידת הצורך, אנחנו מפנים את בעל האתר לתיקונים קלים שיכולים להעלות את ציון ה SEO של האתר, התיקונים האלו ייעשו ע"י המתכנת של האתר בלבד

קידום אתרים

ככל שעובר הזמן, עסקים מבינים שהם צריכים את האינטרנט ככלי שיווקי, כאשר לפעמים, האינטרנט הוא כלי השיווק העיקרי שלהם, במיוחד כאשר מדובר בעסקים קטנים ובינוניים,

האינטרנט הוא הזירה היחידה בה עסקים קטנים, יכולים להתחרות בצורה הוגנת על תשומת ליבו של הצרכן

מול העסקים הגדולים (בפרסום בטלוויזיה, שלטי חוצות וכדומה, אין לעסקים קטנים סיכוי להתבלט)

ולכן, ככל שאתר האינטרנט שלהם נראה יותר לעין, הסיכוי שהצרכן יבחר בהם גדל,

על מנת שלקוחות יראו את האתר, הוא צריך להיות ממוקם גבוה ככל האפשר בתוצאות החיפוש של הלקוח,

אחרת, הלקוח לעולם לא יראה אותו, מעט מאוד מהגולשים מגיעים בכלל לעמוד השני בתוצאות החיפוש,

ובטח לא יגיעו לעמודים האחרים

על מנת לקדם אתרים בתוצאות החיפוש של גוגל התפתחה תעשיה שלמה של קידום אתרים, המתחלקת לשתי קטגוריות עיקריות:

1. קידום ממומן

2. קידום אורגני

קידום ממומן

כולנו רואים את המודעות האלו בתחילת העמוד בתוצאות החיפוש

יתרונות:  "ברגע אחד" אתר הלקוח מופיע בעמוד הראשון של גוגל לפי ביטויי החיפוש שהוגדרו

חסרונות: עלות גבוה מאוד (הרבה קליקים יקרים נעשים ע"י מתחרים על מנת לגרות למפרסם הפסדים)

             ברגע שמפסיקים את הקידום הממומן, האתר לא נראה יותר ומידרדר למיקומו ה"טבעי"

(ישנן שמועות, שאם אתר ממומן, הוא ידורג נמוך יותר בכוונה, על מנת ל"הכריח" את בעל האתר

להמשיך עם הממומן)

אתר ממומן נתפס כפחות אמין בעיני גולשים רבים, היודעים שהם בעצם רואים אתר "פרסומי"

קידום אורגני

​קידום אורגני איכותי משלב בין בניית אתר עם ציון SEO גבוה לפעולות לקידום האתר,

קידום אורגני הוא רצף פעולות אשר מטרתן להפוך את האתר ליותר "מעניין" עבור עכביש החיפוש של גוגל

בין הפעולות השגרתיות בקידום אתרים ישנן:

אזכור האתר ברשתות חברתיות

אזכור האתר בתגובות בכתבות באתרים שונים

קישורים מאתרים שונים לאתר הלקוח (נושא שיעילותו כיום לא ממש ברורה)

פרסום מאמרים מטעם הלקוח (גוגל הפסיקה להתייחס למאמרים כבר לפני 4 שנים)

תיוגים – טעות נפוצה היא לומר שתיוגים הם חלק מקידום, בפועל הם חלק מה SEO שבוצע ע"י המתכנת

SEOB הוא הבוט שלנו שמבצע פעילות של קידום אורגני

בוט  – SEOB

השרות שלנו משלב בין פעילויות ידניות יזומות לבין פעילות הבוט

​פעילות בוט:

​* שימוש ב תגיות ה- TITLE על מנת לקשר בין ביטויי החיפוש, בצימוד לתוצאות החיפוש בגוגל, לאתר הלקוח

​* אופטימיזציה אקטיבית של ביטויי חיפוש (פעילות ממוחשבת שמטרתה לחבר בין הביטוי חיפוש כאשר הוא מוקלד    בגוגל, לאתר הלקוח)

​* שימוש בתגיות ה description לצימוד חיפושים רלוונטיים בגוגל, לאתר הלקוח

* יצירת "עניין" עבור העכביש של גוגל, סביב האתר של הלקוח, בצורה מדורגת, שמחקה גידול "בריא" של פעילות        האתר

​* מול מתחרים – פעילות ממוחשבת שמטרתה לחבר בין חיפוש מתחרים, כאשר שמם מוקלד בגוגל, לאתר הלקוח

* הבוט כתוב בג'אווה וסלניום (שפות תכנות)

* הבוט עובד "מסביב" לאתר ולא נכנס לאתר עצמו

פעילות ידנית:

​ניתוח אתר הלקוח והמלצות לשינויים קלים להגברת יעילות פעילות הקידום

מתחרים

תעשיית קידום האתרים בארץ מאוד מפותחת ותחרותית, החברות המתחרות מתחלקות ל 2:

​1.קידום מסורתי

2.בוטים​

קידום מסורתי – פעולות יזומות ע"י איש SEO לקידום אתר הלקוח ע"י איזכורו באתרים, תגובות וכד'

                        עלות ללקוח בחברה סבירה + תהיה 2,500-3,500 ₪ לחודש

​בוטים – בארץ יש לנו "שתי" חברות מתחרות:

​1 bot-traffic.co.il  נותנים שרות לאתרים הכתובים ב wordpress (שיטת בניית אתרים) בלבד, הקידום מבוצע ע"י שתילת מאמרים באתר הלקוח (שיטה שכבר לא רלוונטית), עלות שרות 3,500 ₪ לשנה  עם אפשרות יציאה מההסכם בהתראה של 3 חודשים.

​2. seobot.co.il חברה שכבר לא קיימת, הבוט שלה כלל פרסום 2 מאמרים בחודש בפורומים בעלות של 900 ₪ לחודש

קישורים

קישורים – backlinks , הם חלק בלתי נפרד מתהליך קידום אתר

מה זה קישור:

קישור הוא בעצם שורת קוד שרואים אותה כמילה/משפט/תמונה/כותרת וכאשר לוחצים עליו הוא מעביר לאתר הלקוח, הרבה מאוד חברות שותלות קישורים בפורמים שונים ואתרים בחו"ל אבל הבעיה היא שאלו קישורים סטטים, לא קורה שם כלום אף פעם ולכן גם גוגל מתייחסים אליהם בביטול.

יתרונות של קישורים: מראה לגוגל שיש עניין באתר.

חסרונות: גוגל יודעים שיש אתרים שהם רק קישורים, בדרך כלל בהודו, סין ורוסיה ולא מתייחס במשקל גבוה לקישורים ממדינות אלו,

גם אנחנו, כמו כולם, קנינו קישורים לאתרי הלקוחות,  יותר מתוך צורך פורמלי מאשר מתוך מחשבה שהם יעזרו, אבל זה כלי מכירתי הכרחי שהיינו צריכים.

הפתרון שלנו:

הקמנו שורה של אתרים (עד סוף השנה יהיו כ 50) ובהם לכל לקוח יש אתר בית קטן mini site ,

תוכן ענייני  בתוך האתר עצמו וכמובן קישור לאתר הלקוח.

כתבנו תוכנה – בוט,  אשר מפעיל את הקישורים האלו ומייצר תנועה אורגנית לאתר הלקוח,

כך בעצם, הקישור הוא דינמי וגוגל מתייחסים לאתר כחשוב יותר ולכן מעלים את הדרוג שלו בתוצאות החיפוש

אף אחד בשוק הקידום לא יכול אפילו לטעון שיש לו פתרון דומה, זאת קפיצה טכנולוגית בתחום,

כאשר תחום הקישורים, שהיו בעצם פעילות ידנית ,מול בעלי אתרים וגם סטטים,

אנחנו הפכנו אותם לממוחשבים ודינמיים.

במקביל פותח בוט נוסף שמטפל בנושא של רשתות חברתיות.

כרגע, כאשר לקוח  קונה את שרותי ה SEOB – בוט לקידום אתרים

הוא מקבל בעסקה גם את הבוט של המתחרים CBOT וגם מצורף לשני הבוטים הנוספים,

כלומר, עובדים עבורו 4 בוטים

המרכיבים העיקריים של העסקה שלנו:

עלות תכנות ראשונית – 1,000 ₪

​עלות חודשית – 750 ₪

​יציאה מעסקה  3 ימי עסקים לפני יום חיוב

להלן טבלה + סרטון קצר עם טבלה (הנמצאת גם באתר שלנו) , הממחישה את ההבדלים בין קידום מסורתי לשירותים שלנו