קידום אתרים כאנלוגיה למשחק כדורסל – מבוא

בקבוצת כדורסל, "מכבי תל אביב" לצורך העניין, ישנם בכל עת 5 שחקנים על המגרש, על מנת שהקבוצה תוציא את המיטב שבה, שחקנים אלו צריכים להיות טובים ככל האפשר במסגרת מגבלות התקציב של הקבוצה, מסונכרנים ביניהם, מאומנים ומעליהם מאמן שמנהל אותם להשיג את התוצאה הטובה ביותר, במקרה של קבוצת כדורסל, ניצחון על היריבה.

קידום אתרים אינו שונה במובן הזה, קידום אתרים מורכב מ-5 מרכיבים עיקריים: קידום אורגני, קידום ממומן, SEO, תוכן האתר ומהירות טעינת האתר. ועליהם מנצח בעל האתר.

המטרה, בשני המקרים היא ניצחון, בכדורסל הניצחון נקבע ע"י מי שקולע יותר נקודות, בקידום אתרים, הניצחון מתבטא בלהיות בעמוד הראשון במנוע החיפוש של גוגל.
העמוד השני בגוגל משול לליגה לאומית, מי ביננו ראה אי פעם משחק מהליגה הלאומית (לפחות משחק שלא בן משפחה שלו משתתף)?

תוצאות קבוצת כדורסל, טובה ככל שתהיה, מעבר לתמהיל השחקנים האיכותי שלה, תלויה גם ביכולת שלה להתמודד עם הקבוצות המתחרות לה, "הפועל ירושלים", לענייננו, וככזאת היא עושה התאמות על המגרש ו/או בהצטיידות בשחקני רכש וכמובן בהכנה למשחק.

בקידום אתרים המצב זהה, בעל האתר צריך להסתכל ולבחון את המתחרים שלו והצלחתו ויכולתו לקדם את האתר שלו, מעבר למשאבים שלו עצמו, תלוי בהתנהגות המתחרים וביכולת שלו להתגבר על היריב: אתר ו/או קבוצת כדורסל, כדי לנצח את המשחק.

הוא משנה את תמהיל הקידום שלו בהתאם למתחרים ובמהל "המשחק", העסקים מחליף "שחקנים": בוני אתר, חברת SEO, חברת קידום וכדומה.
כמו במשחק כדורסל, כל העת מתנהל משחק מוחות בין בעלי האתרים, התאמות, חילופים וכל מה שנדרש כדי ל"נצח את המשחק", קרי, להיות בעמוד הראשון בגוגל.

בעל אתר ממטב את תמהיל הקידום שלו בין המרכיבים השונים על מנת למצוא את התמהיל המנצח, כלומר, תמהיל המרכיבים שיביא את האתר שלו למקום הראשון, וכפועל יוצא, יותר כניסות של לקוחות, יותר מכירות ויותר רווחים מהאתר, בטח בתקופה של מגיפה עולמית אשר פגעה קשות במסחר המוחשי והביאה את הכלכלה, לפעמים מהר מידי, להתנהלות ווירטואלית, בה האינטרנט הוא מגרש המשחקים ומנוע החיפוש של גוגל הוא "מנהלת הליגה".

שלא נטעה, תהליך מעבר למסחר מקוון מתרחש כבר מספר שנים לא מבוטל, אבל מגיפת הקורונה האיצה אותו במידה קיצונית וכיום הוא מהווה מרכיב עיקרי בנראות ושיווק של כל חברה.

כמו מאמן כדורסל, בעל האתר צריך לחוש את השוק, את השינויים ולדעת לבצע התאמות בחלוקת התקציב בין המרכיבים השונים של קידום האתר: קידום אורגני, קידום ממומן, SEO, תוכן האתר ומהירות טעינת האתר.
עליו להרכיב את ה-matchup הטוב ביותר האפשרי במגבלות התקציב שלו על מנת לנצח את המחרים שלו למקום בעמוד הראשון בגוגל

במאמרים הבאים ננתח כל מרכיב באופן עצמאי, נקודות חוזק וחולשה, סינרגיה עם מרכיבים אחרים, יכולות אדפטיביות לשינויים וכד'.

קידום אתר כאנלוגיה למשחק כדורסל – תוכן האתר

קידום אתר כאנלוגיה למשחק כדורסל – תוכן האתר

אחד מהמרכיבים היותר משמעותיים בקידום אתרים הוא, תוכן האתר, הוא הוא המלכודת הדבש שעוטפת את הלקוח מרגע הכניסה לאתר ועד לביצוע רכישה, השארת פרטי התקשרות או כל מטרה אחרת שלשמה האתר נועד.

קידום אתר כאנלוגיה למשחק כדורסל – SEO

קידום אתר כאנלוגיה למשחק כדורסל – SEO

לרוחב תחום קידום אתרים בכללותו, קיימת תפיסה מוטעית ש-SEO זה בעצם קידום אורגני, בפועל אלו תחומים נפרדים,
את נושא הקידום האורגני סקרנו במאמרים 2 ו-3, את המאמר הזה נייחד לנושא ה-SEO.

קידום אתר כאנלוגיה למשחק כדורסל – קידום ממומן

קידום אתר כאנלוגיה למשחק כדורסל – קידום ממומן

מהו קידום ממומן ? קידום ממומן הוא חלק אינטגרלי בתמהיל קידום אתרים, כולנו רואים אותו כל הזמן, בכל חיפוש שנעשה בגוגל, כחלק מדף התוצאות שנפתח לנו אנו רואים מודעות בראש והתחתית הדף, מודעות שקשורות (ולא באופן מפתיע ) לנושא החיפוש

קידום אתר כאנלוגיה למשחק כדורסל – קידום אורגני חלק שני

קידום אתר כאנלוגיה למשחק כדורסל – קידום אורגני חלק שני

מאמר זה הוא מאמר המשך למאמר: קידום אתר כאנלוגיה למשחק כדורסל – קידום אורגני
במאמר זה נעסוק ביתרונות והחסרונות של קידום אורגני בתמהיל קידום אתרים.

קידום אתר כאנלוגיה למשחק כדורסל – קידום אורגני

קידום אתר כאנלוגיה למשחק כדורסל – קידום אורגני

בהמשך לאנלוגיה מהמאמר הקודם, נחזור ל"מכבי תל אביב", המוח שמאחורי כל קבוצה הוא הרכז שלה, שמנווט את השחקנים/מרכיבים השונים מול היריבה, בתחום הקידום, המוח, הלב והמרכיב האיכותי העיקרי הוא הקידום האורגני, הוא "הרכז" של הקבוצה על המגרש.

רוצים שנרים לכם טלפון?

דילוג לתוכן