קידום אתר כאנלוגיה למשחק כדורסל – קידום אורגני חלק שני

מאמר זה הוא מאמר המשך למאמר: קידום אתר כאנלוגיה למשחק כדורסל – קידום אורגני

במאמר זה נעסוק ביתרונות והחסרונות של קידום אורגני בתמהיל קידום אתרים.

יתרונות

אחד המקומות העיקריים בהם חברות קטנות יכולות להתחרות בחברות גדולות בזכות נחישות, יצירתיות והתמדה.
ביחס לפעילויות שיווקיות אחרות כמו קידום ממומן , מדובר בהוצאה קטנה יחסית, עם תשואה גבוהה כיוון שיחסי ההמרה, מכניסה לאתר דרך לוח תוצאות החיפוש, לעומת לחיצה על מודעה, גדולים בצורה משמעותית, עד שכמעט מייתרים את הצורך בקידום מממון, לבטח כאשר אנו בונים אתר לטווח ארוך.

תוצאות לטווח ארוך, קידום אורגני משאיר את האתר גבוה במנוע החיפוש של גוגל גם לאחר הפסקת פעילותו,
ברור כי ככל שהאתר נמצא בתחום תחרותי יותר, השפעת הפסקת הקידום האורגני תהיה מהירה וחדה יותר, אולם בתחומים בהם התחרותיות אינה גבוה, הפסקת קידום אורגני ל מ 2-3 חודשים מידי כחצי שנה, לא תפגע משמעותית במיקום האתר ומאידך, תחסוך בהוצאות לבעל האתר.

חסרונות

הפעילות השוטפת הנדרשת בקידום אורגני הינה רבה באופן יחסי, סיזיפית, שוחקת ובשל כך יש נטייה "לחפף" בה, הדור החדש של הקידום האורגני טמון בתוכנות בוט אשר מבצעות את פעילות הקידום האורגני בצורה אוטומטית ומבלי להתעייף.

מבחינת עלויות, הקידום האורגני כפי שאנחנו מכירים אותו כיום נמצא בדרך ללא מוצא, עלות של איש קידום  עומדת על סכום של כ-13,000 ₪ לחודש, אם נניח שהתשלום שנשלם בעל האתר עומד על 2,500 ₪ בממוצע, הרי שאיש קידום נדרש לטפל ב-5 אתרים רק כדי לכסות את הוצאות שכרו, וכאשר נוסיף עלויות נוספות + רווח לבעל החברה, נגלה שאיש קידום מטפל בלפחות 10 אתרים בו זמנית, בפועל איש קידום מטפל ב-20+ אתרים.

בשלב הבא, נגלה כי איש קידום שעובד 9 שעות ביום, במשרה מלאה, ללא שום הפסקות , ובלי הפסקות לייקים, ווטצאפים, אינסטגרם וכד' יכול להשקיע, במקסימום 540 דקות עבודה ביום, כלומר 54 דק' לאתר הלקוח (בהנחה נדיבה מאוד שמטפל ב-10 אתרים בלבד), בעלי חברות קידום יספרו לכם ב-4 עיניים שהיו קונים 15 דקות ביום לאתר.

בצד שני, עם התפתחות הטכנולוגיה, הוקמו חברות המתמחות בקידום אתרים אורגני ע"י בוטים אשר מבצעים את פעילותם 24/7 לכל אתר בנפרד, לא מתלוננים, לא לוקחים חופשות, ולא עושים לייקים לבוטים החברים שלהם תוך כדי נהיגה.

טכנולוגיית הבוטים היא השלב הבא בקידום אתרים אורגני, הם יעילים יותר, עקביים יותר, עושים את עבודתם כל הזמן ואולי הכי חשוב, תחרותיים מאוד במחיר לעומת קידום אורגני מסורתי.

החברות קידום הקיימות, המסורתיות יוצאות נגד רעיון הבוטים, כמו כל מתחרה חדש טכנולוגית, שמאיים על ההגמוניה שלהם, רק טבעי, זוכרים שבעבר, עם כניסתה של חברת סלקום לשוק הסלולר, בזק יצא נגד חברות הסלולר בתחילת הדרך עם הסיסמה "אם זה לא קווי, זה לא רציני" ?
כולנו יודעים איך הקמפיין הזה הצליח

קידום אתר כאנלוגיה למשחק כדורסל – תוכן האתר

קידום אתר כאנלוגיה למשחק כדורסל – תוכן האתר

אחד מהמרכיבים היותר משמעותיים בקידום אתרים הוא, תוכן האתר, הוא הוא המלכודת הדבש שעוטפת את הלקוח מרגע הכניסה לאתר ועד לביצוע רכישה, השארת פרטי התקשרות או כל מטרה אחרת שלשמה האתר נועד.

קידום אתר כאנלוגיה למשחק כדורסל – SEO

קידום אתר כאנלוגיה למשחק כדורסל – SEO

לרוחב תחום קידום אתרים בכללותו, קיימת תפיסה מוטעית ש-SEO זה בעצם קידום אורגני, בפועל אלו תחומים נפרדים,
את נושא הקידום האורגני סקרנו במאמרים 2 ו-3, את המאמר הזה נייחד לנושא ה-SEO.

קידום אתר כאנלוגיה למשחק כדורסל – קידום ממומן

קידום אתר כאנלוגיה למשחק כדורסל – קידום ממומן

מהו קידום ממומן ? קידום ממומן הוא חלק אינטגרלי בתמהיל קידום אתרים, כולנו רואים אותו כל הזמן, בכל חיפוש שנעשה בגוגל, כחלק מדף התוצאות שנפתח לנו אנו רואים מודעות בראש והתחתית הדף, מודעות שקשורות (ולא באופן מפתיע ) לנושא החיפוש

קידום אתר כאנלוגיה למשחק כדורסל – קידום אורגני

קידום אתר כאנלוגיה למשחק כדורסל – קידום אורגני

בהמשך לאנלוגיה מהמאמר הקודם, נחזור ל"מכבי תל אביב", המוח שמאחורי כל קבוצה הוא הרכז שלה, שמנווט את השחקנים/מרכיבים השונים מול היריבה, בתחום הקידום, המוח, הלב והמרכיב האיכותי העיקרי הוא הקידום האורגני, הוא "הרכז" של הקבוצה על המגרש.

קידום אתרים כאנלוגיה למשחק כדורסל – מבוא

קידום אתרים כאנלוגיה למשחק כדורסל – מבוא

בקבוצת כדורסל, "מכבי תל אביב" לצורך העניין, ישנם בכל עת 5 שחקנים על המגרש, על מנת שהקבוצה תוציא את המיטב שבה, שחקנים אלו צריכים להיות טובים ככל האפשר במסגרת מגבלות התקציב של הקבוצה, מסונכרנים ביניהם, מאומנים ומעליהם מאמן שמנהל אותם

רוצים שנרים לכם טלפון?

דילוג לתוכן